2021考研英语阅读分享,每天学一点儿,坚持就是胜利。文都考研老师每天都会给大家带来新鲜资讯哦,积少成多,你可以哒~以下内容就是给大家带来是考研英语阅读,更多信息可以关注英语复习栏目!

【预约】文都考研2021考研大纲解析直播页

2021考研英语词汇复习营养汤系列

The daughter rose in the East

How China forged dozens of self-made female millionaires(1)

东方女性的崛起

中国如何锻造出几十位白手起家的女性亿万富豪(1)

Dong Mingzhu is the most visible face of female enterprise in China. The 64-year-old boss of Gree,the world's biggest maker of air-conditioners,is everywhere:in television ads,on billboards and,last year,in two places at once-jaywalking in the city of Ningbo while at Gree's headquarters in Zhuhai(police cameras mistakenly captured her visage plastered on a bus)

【词汇】

1.forge vt. 锤炼,锻造

2.visible adj. 可见的,显然的

3.self-made adj. 靠自己能力的,白手起家的

4.billboard n. 公告牌

5.jaywalking n. 不遵守交通规则,闯红灯

6.capture by. 捕捉,捕获,赢得

7.visage n. 容貌脸

8.plaster n. 灰泥,熟石膏

vt. 在…上抹灰,张贴

【参考翻译】董明珠在中国是最醒目的女企业家了。这位64岁的全球最 大的空调制造商格力的老板无处不在。在电视广告上,在公告牌上,去年甚至同时出现在两个不同的地方-在宁波被拍到闯红灯,同时还出现在珠海格力总部(警方误拍到其在公交车上的照片)。

以上内容就是给大家的2021考研英语阅读分享,2021考研英语阅读时,文都考研还会给大家带来更多的2021考研英语单词复习,关注我们吧!