考研英语大纲规定了5500个词汇,对于基础不太好的童鞋来说,英语是考研路上的拦路虎之一,让人头疼的是,单词这关如何过?高频单词又有哪些?如何有侧重点的复习呢,文都考研网为大家整理考研英语高频词汇的练习,快来一起学习。

deserve [dɪˈzəːv] 

v.应受,值得 

The moral decaying deserves more research by sociologists.(10,T2)

道德腐败值得社会学家进行更多的研究。

stock [stɒk] 

n.备料,库存,现货;股票,公债

v.储存 

The stock is likely to perform worse.(11,T1)

股价很可能会下跌。

negative [ˈnɛɡətɪv] 

a.否定的,消极的,阴性的

n.负数;(摄影)底片 

Why do people read negative Internet comments?(18,完型)

为什么人们会阅读负面的网络评论?

reduce [rɪˈdjuːs] 

v.减少,缩小;简化,还原 

We can reduce or even eliminate the negative effects.(13,T3)

我们可以减少甚至消除负面影响。

prepare [prəˈpɛr] 

v.准备,预备 

Students who take a gap year are generally better prepared for and perform better in college than those who do not.(17,T4)

休过间隔年的学生与没休整过的学生相比,通常对大学生活的准备更充分,在校的表现也更好。

positive [ˈpɒzɪtɪv] 

a.确实的;积极的;正的;完全的

n.(摄影)正片 

Creating positive habits is a huge part of improving our consumers’ lives.(10,T3)

培养积极的习惯是改善消费者生活的重要组成部分。

hormone [ˈhɔːməʊn] 

n. [生理] 激素,荷尔蒙

If we adults could indulge in a bit of silliness and giggling, we would reduce the stress hormones in our bodies.(16,T5)

如果我们成年人允许自己犯点傻,傻笑几声,便会减少体内的压力激素。

小可爱,今天的单词你都记住了么?接下来的考研英语高频单词,小可爱们可以每天有计划地背诵哦~